Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T20:01:47+01:00
7,5 cm.
a=4,5cm
b=6cm
c=7,5cm

a²+b²=c²
(4,5)²+6²=(7,5)²
20,25 +36=56,25
56,25=56,25
A to znaczy że jest to trójkąt prostokątny

c=2r
d=2r czyli
c=d
d=7,5cm


MAM NADZIEJE ŻE DOBRZE ;)
2010-03-15T20:04:09+01:00
Zauważ, że jest to trójkąt prostokątny o przyprostokątnych a=4,5 cm b=6 cm i przeciwprostokątnej c=7,5 cm

sprawdzić to można z Pitagorasa:
a²+b²=c²
L=(4,5)²+6²=56,25
P=7,5²=56,25
L=P

średnica okręgu opisanego na trójkącie prostokątnym jest równa przekątnej tego trójkąta, zatem 2r=c=7,5cm