Moj brat ma te zadania zrobic do jutra!!!!!!!Proszę o pilne udzielenie odpowiedzi W POSTACI RÓWNAŃ!

1.Pani Kowalska zarabia miesięcznie o 200 złotych więcej od pana Kowalskiego.W ciągu roku oboje razem zarobili 48 tysięcy zł.
Jakie jest miesieczne wynagrodzenie pani Kowalskiej,a jakie pana Kowalskiego?

2.Bogdan wziął na obóz w gory 80 zl.Na napoje wydal 2 razy więcej niz na lody,a o 5 zl mniej niz na napoje wydal na slodycze.Za 15 zlotych kupil upominki dla rodzicow.Wrocil bez pieniedzy,gdyz ostatniego dnia zgubil 10 zl.Ile pieniedzy wydal na lody?

3.Krzys rozbil skarbonkę i policzył,że bylo w niej 32 zl w monetach o nominalach:
2 zl
1 zl
50 groszy
20 groszy.
Dwuzłotówek było 2 razy mniej niż złotówek,a piędziesięciogroszówek było 2 razy więcej niż złotówek.Dwudziestogroszówek było 10.
Ile monet bylo w skarbonce??

Nie mam czasu ich wykonac a czas nagli.Proszę o rozwiązania

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T20:12:10+01:00
X- zarobki p. Kowalskiego
x+200- zarobki p. kowalskiej

w cg roku- 48 tys.
48tys /2
4tys- mies.
x+x+200=4000zł
2x=4000-200
2x=3800/2
x=1900
1900+200=2100
odp. pan Kowalski zarabia 1900zł, a pnia Kowalska 2100zł .

zad. 2
x-lody
2x-napoje
2x-5 słodycze
15zł- upominki
10zł- zgubił
x+2x+2x-5+10+15=80
5x=80-20
5x=80-20
5x=60/5
x=12
Odp. Bogdan na lody wydał 12 zł.

zadanie 3
x-ilość dwuzłotówek
2x- ilość złotówek
2*2x- ilość 50
10- ilość 0,20
2*x+1+2x+0,5+2*2x+0,2*10=32
6x+2=32
6x=32-2
6x=30/6
x=5
x- 5 dwuzłotówek
2x=5*2 - złotówki
4x=4*5=20 0,50
10- 0,20
5+10+20+10=45
odp., W skarboncy było 45 monet.

Napracowałam się nad tym zadaniem więc prosze naj ;* A zadanie w 1oo% jest dobrze zrobione. ! haa :*
2010-03-15T20:35:43+01:00
Zad.1
x-miesieczne wynagrodzenie pani kowalskiej
y-miesieczne wynagrodzenie pana kowalskiego

x=y+200
12x+12y=48 000 zl

x=y+200
12y+12y+2 400=48 000 zl

x=y+200
24y=45 600 /:24

x=y+200
y=1900

x=2100
y=1900

zad.2
x-napoje
y-lody

80-10-15=55

x=2y
2x-5+y=55

x=2y
4y+y=55+5

x=2y
5y=60

x=2y
y=12

x=24
y=12
24-5=19
na słodycze wydał 19 zł
na napoje wydał 24 zł
na lody wydał 12 zł

zad.3
x-ilość 1 zł
y-ilość 2 zł
z-ilość 50 gr
x'-wartość 1zł
y'-wartość 2zł
z'-wartość 50 gr

32-(0,20*10)=30
równania nie umiem ułożyć (9h w szkole)ale mogę wytłumaczyć logicznie łacznie jest 30 zł bez 20 groszówek . jest x 1 zł,
y 2 zł, z 50 gr
x=2y
x=1/2 z
ale
x'=1/2 y'
x'=2z'

x'*x=z'*z
x'*x=y'*y
czyli praktycznie mamy 3 razy x
3x=30
x=10
y=5
z=20

było 10 monet o wartości 1 zł
było 5 monet o wartości 2 zł
było 20 monet o wartości 50 gr