1.Zamień procenty na ulamki dziesiętne
A) 17%
B) 3%
C) 80%
D) 180%
E) 30,2%
F)0,7%

2.Zamień procenty na ulamki zwykle nieskracalne.
A)20%
B)50%
C)12,5%
D)90%
E)95%
F)44%

3.Zapisz podane informacje, uzywając procentów.

a) Co czwarte kurze jajo zostalo zniesione z Chinach

b) dwie/trzecie ciala doroslego czlowieka to woda, ale u trzynastomiesięcznego płodu woda
stanowi aż dziewiętnaście/dwudziestych ciala



c) Niemal trzy/piąte światowego produktu brutto wytwarza pięć krajów (USA, Japonia,
Niemcy, Francja, Wielka Brytania), które zajmują tylko czternasta
część powierzchni lądów; w krajach tych mieszka dziesiąta część ludzkości

3

Odpowiedzi

2009-10-25T19:39:24+01:00
1.Zamień procenty na ulamki dziesiętne
A) 17%=17/100
B) 3%=3/100
C) 80%=8/10=4/5
D) 180%=18/10=9/5
E) 30,2%=302/1000=151/500
F)0,7%=7/1000

2.Zamień procenty na ulamki zwykle nieskracalne.
A)20%=1/5
B)50%=1/2
C)12,5%=125/1000=1/8
D)90%=9/10
E)95%=19/20
F)44%=11/25

3.Zapisz podane informacje, uzywając procentów.

a) Co czwarte kurze jajo zostalo zniesione z Chinach
25%
b) 2 ciala doroslego czlowieka to woda, ale u trzynastomiesięcznego płodu woda
- stanowi aż 19 ciala
3 -
20

c) niemal 3 światowego produktu brutto wytwarza pięć krajów (USA, Japonia,
- Niemcy, Francja, Wielka Brytania), które zajmują tylko czternasta
5 część powierzchni lądów; w krajach tych mieszka dziesiąta część ludzkości
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T19:40:26+01:00
1.Zamień procenty na ulamki dziesiętne
A) 17% 0,17
B) 3% 0,03
C) 80% 0,8
D) 180% 1,8
E) 30,2% 0,302
F)0,7% 0,07

2.Zamień procenty na ulamki zwykle nieskracalne.
A)20% 1/5
B)50% 1/2
C)12,5%
D)90% 9/10
E)95% 19/20
F)44%

3.Zapisz podane informacje, uzywając procentów.

a) Co czwarte kurze jajo zostalo zniesione z Chinach
0,04

b) 2 ciala doroslego czlowieka to woda, ale u trzynastomiesięcznego płodu woda
- stanowi aż 19 ciala 0,19
3 - 0,03
20 0,2

c) niemal 3 światowego produktu brutto wytwarza pięć krajów (USA, Japonia,
- Niemcy, Francja, Wielka Brytania), które zajmują tylko czternasta?
5 część powierzchni lądów; w krajach tych mieszka dziesiąta część ludzkoś
2009-10-25T19:43:28+01:00
Zad1
a) 17%= 0,17
b)3%= 0,03
c)80%=0,8
d)180%=1,8
e)30,2%=0,302
f)0,7%=0,007
zad2.
a) 20%= 20/100= 1/5
b)50%=50/100= 1/2
c)12,5%=125/100=5/4= 1 1/4
d)90%=90/100=9/10
e)95%=95/100=19/20
f)44%=44/100=22/50=11/25