Odpowiedzi

2010-03-15T20:16:15+01:00
Rozwiąż równania :
Zad 1.
a) 3(y+6)-y=2(y+9)=
3y+18-y=2y+18 /-2y
1y+18=18 /-18
y=0
b) (x-7)-2(3x+5)=3
x-7-6x-10=3 /+7
-5x=10 /:(-5)
x=-2
Zad 2.
a) 0,1x+0,2=-0,3 /-0,2
0.1x=-0,5 /*10
x=-9.5
b) 0,25x+0,4=0,35 /-0,4
0,25x=0,05 /*4
x=0,2
c) 1-0,2x=0,3x /-1
0,2x=0,3x-1 /-0,3
-0,1x=-1 /*(-10)
x=10
d) 0,01x-1=0,1x-0,1 /+1
0,01x=0,1x+0,9 /-0,1
-x=0,9 /*(-1)
x=-0,9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T20:23:26+01:00
1a) 3(y+6)-y=2(y+9)
3y+18-y=2y+18
3y-y-2y=18-18
0=0
1b) (x-7)-2(3x+5)=3
x-7-6x-10=3
x-6x=3+7+10
-5x=20
x=-4
2a) 0,1x+0,2=-0,3
0,1x=-0,3-0,2
0,1x= -0,5
x=-5
2b) 0,25x+0,4=0,35
0,25x=0,35-0,4
0,25x=-0,05
x=-0,2
2c) 1-0,2x=0,3x
1=0,5x
x=2
2d)0,01x-1=0,1x-0,1
0,01x-0,1x=-0,1+1
-0,09x=0,9
x=-10
2010-03-15T20:26:50+01:00
Rozwiązania:
1a) 3(y+6)-y=2(y+9)
3y+18-y=2y+18
3y-y-2y=18-18
0=0

1b)(x-7)-2(3x+5)=3
x-7-6x-10=3
x-6=3+10+7
-5=20
x=-4

2a) 0,1x+0,2=-0,3
0,1x=-0,3-0,2
0,1x=-0,5
x=-5

2b) 0,25x+0,4=0,35
0,25x=0,35-0,4
0,25x=-0,05
x=-0,2

2c) 1-0,2x=0,3x
1=0,3x+0,2x
1=0,5x
2=x

2d) 0,01x-1=0,1x-0,1
0,01x-0,1x=-0,1+1
-0,09x=0,9
x=-10


pozdr.;)