Ułóż rownanie ( lub układ równan) do zadania:
a)W piękny jesienny dzień Agata i Aneta wybrały się do lasu na grzyby. Wyprawa była bardzo udana.Razem zebrały 150 grzybów.Aneta miała o 20 grzybów więcęj niż Agata. Ile grzybów zebrała Agata?
b)Liczby znaczów Lukasza jest liczbą dwucyfrową.Różnica cyfr tej liczby wynosi 6, a ich suma 8. Ile znaczków ma Lukasz, jeżeli wiadomo,że różnica liczby znaczków Lukasza i liczby powstałej z przestawienia jej cyfr jest równa 54???
Plosse o zad. :)

2

Odpowiedzi

2010-03-15T20:05:14+01:00
A)

(150 - 20) : 2

b)

71
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T20:33:59+01:00
Ułóż rownanie ( lub układ równan) do zadania:
a)W piękny jesienny dzień Agata i Aneta wybrały się do lasu na grzyby. Wyprawa była bardzo udana.Razem zebrały 150 grzybów.Aneta miała o 20 grzybów więcęj niż Agata. Ile grzybów zebrała Agata?

x-liczba grzybów Agaty
150-x- liczba grzybów Anety

150-x=x+20

b)Liczby znaczów Lukasza jest liczbą dwucyfrową.Różnica cyfr tej liczby wynosi 6, a ich suma 8. Ile znaczków ma Lukasz, jeżeli wiadomo,że różnica liczby znaczków Lukasza i liczby powstałej z przestawienia jej cyfr jest równa 54???

x-cyfra dziesiątek
y-cyfra jedności

10x+y- liczba znaczków

x-y=6
x+y=8
---------
2x=14
x=7
y=1
71 znaczków
2 5 2