Proszę o pilne rozwiązanie tego zadania. Jest to zadanie z matematyki z równań i nierówności.

Z prostokąta, którego jeden bok jest półtora raza dłuższy od drugiego, odcięto dwa paski, każdy o szerokości 1cm. Jeden pasek odcięto wzdłuż dłuższego boku, a drugi wzdłuż krótszego.W otrzymanym prostokącie jeden bok jest dwa razy dłuższy od drugiego. Jakie wymiary ma otrzymany prostokąt??
Proszę o szybką odpowiedź. zapisać działania!!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-15T20:06:15+01:00
X-dłuższy
y-krótszy
x=1.5y
x-1=2(y- 1)
1.5y-1=2y-2
-0.5y=-1
y=2
x=3/2 * 2
x=3

Odp . Otrzymany prostokąt ma wymiary 1 i 2
2010-03-15T20:12:16+01:00
X=szerokość pierwszego prostokąta
1,5 x=długość pierwszego prostokąta
y=szerokość drugiego prostokąta
2y=długość drugiego prostokąta

(klamra) 1,5x=2y+1
x=y+1 /*2

(klamra) 1,5x=2y+1
- 2x=2y+2
---------------------------------------------------------
-0,5x=-1 /*2
x=2 -szerokośc
2x=2*2=4 -długość

odp. wymiary tego prostokąta wynoszą 2x4