Odpowiedzi

2010-03-15T20:13:19+01:00
W marcu jak w garncu.
Idzie luty, szykuj buty
Czerwiec stały, grudzień doskonały.
Gdy w lipcu świeci słońce to plaże są gorące.
Jaki pierwszy wrzesień, taka będzie jesień.
Deszcz w początku listopada, mrozy w styczniu zapowiada.

Gdy styczeń jasny i biały, w lecie bywają upały.

Lipcowe upały, wrzesień doskonały.

Kiedy sierpień wrzos rozwija, jesień krótka, szybko mija.

Gdy wrzesień z pogodą zaczyna, zwykle przez miesiąc pogoda się trzyma.

Październik chodzi po kraju, cichnie ptactwo w gaju.

Mroźny grudzień, wiele śniegu, żyzny roczek będzie w biegu.
Wrzesień plecień, poprzeplata, trochę zimy trochę lata
Jeśli w grudniu często dmucha, w marcu i kwietniu będzie plucha
19 3 19
2010-03-15T20:15:05+01:00
A wiosnę ceber deszczu, łyżka błota; na jesieni łyżka deszczu, ceber błota.

kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata.

lepsze jedno lato niż dwie zimy.

czasem luty ostro kuty, czasem w luty same pluty.

czasem luty się zlituje, że człek niby wiosnę czuje ale czasem tak się zżyma, że człek prawie nie wytrzyma.

kiedy luty puści, to marzec wypiecze.
kiedy luty schodzi, człek po wodzie brodzi.



8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
  • halk
  • Początkujący
2010-03-15T20:24:25+01:00
W marcu jak w garcu
Idzie luty podkuj buty
Kwiecień plecień bo przeplata trochę zimy trochę lata
Gdy w listopadzie liść na szczytach drzew trzyma, to w maju na nowe liście spadnie jeszcze zima.
Grzmot listopada dużo zboża zapowiada.
Słońce listopada mrozy zapowiada.
Jaka pogoda listopadowa, taka i marcowa.
Deszcz w początku listopada, mrozy w styczniu zapowiada.
Gdy listopad z deszczem, grudzień zwykle z wiatrem.
Kiedy w styczniu lato, w lecie zima za to.
Kiedy w styczniu lato, w lecie zima za to.
Gdy kukułka kuka w maju, spodziewaj się urodzaju.
Dużo chrabąszczy w maju, proso będzie niby w gaju.
Gdy kukułka kuka w maju, spodziewaj się urodzaju.
Dużo chrabąszczy w maju, proso będzie niby w gaju.
Choć i w kwietniu słonko grzeje, nieraz pole śnieg zawieje.
Lipcowe upały, wrzesień doskonały.
Miesiąc lipiec musi przypiec i ostatki mąki wypiec.
Początki sierpnia pogodne, wróżą zimy łagodne.
Kiedy sierpień wrzos rozwija, jesień krótka, szybko mija.
19 4 19
Dzięki B-)
tego wlasnie szukalam:)
Dzięki
thanks
dzięki