Odpowiedzi

2010-03-15T20:26:33+01:00
Wydaje mi się że jeden będzie wynosiła wartościowość reszty kwasowej
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T20:32:28+01:00
Wartościowość reszty kwasowej wynosi jeden, bo jest jeden wodór o wartościowości 1

a HClO₂ to kwas chlorowy (III)
kwas chlorowy (VII) ma wzór HClO4
2010-03-15T21:26:29+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Wszystkie reszty kwasowe kwasów chlorowych(tlenowych) są (I) wartościowe
kwas chlorowy(I) HClO----------(I)
kwas chlorowy(III) HClO2-------(I)
kwas chlorowy(V) HClO3--------(I)
kwas chlorowy(VII) HClO4------(I)