Oblicz: a) (1¾:⅔-1,75×1⅛):3/38
__________________=
1¼-(-½)²×3



b) 2°+2do minus²
_________________
(⅔)do minus²-5×(-2)do minus²+(½)do minus²


Przepraszam ze tak napisane ale nie widze tutaj potegi minusowej mam nadzieje ze ktos mnie zrozumie i ze ten x to razy.

2

Odpowiedzi

2010-03-15T20:26:18+01:00
Oblicz: a) (1¾:⅔-1,75×1⅛):3/38
__________________=
1¼-(-½)²×3

(7/4*3/2-7/4*9/8)*38/3 (21/8 -63/32)*38/3
------------------------------ = ------------------------ =
5/4-3(1/4) 5/4-3/4

(84/32-63/32)*38/3 21/32*38/3
= ----------------------------------- =-------------------- =
1/2 1/2


=133/16*1/2=133/32=4 5/32


b) 2°+2do minus²
_________________ =
(⅔)do minus²-5×(-2)do minus²+(½)do minus²

1+1/4 5/4 5/4
= ------------------ = ------------- = -------- = 4
9/4-5*1/4+4 1+4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T20:32:03+01:00
A) (1¾:⅔-1,75×1⅛):3/38 (7/4x3/2-7/4x9/8)x38/3
__________________= _____________________ =
1¼-(-½)²×3 5/4-3/4

(7/4x3/8)x38/3 21/32x38/3 133/16
=_____________ = __________ = _____ = 133/16 x 2 = 133/8 =
1/2 1/2 1/2

= 16 5/8

b) 2°+2do minus² 1+(½)²
_________________ = ________________=
(⅔)do minus²-5×(-2)do minus²+(½)do minus² (3/2)²-5x(-½)²+2²

1+¼ 5/4
=__________ = _______ = ¼
9/4-5/4+4 5