1.Mam przekształcić każdy wzór z podanych poniżej :
a) G= 1/R Tutaj muszę znaleźć wartość R.
b) a = bc - d Tu mam znaleźć wartość b .
c) a = bc + d Tutaj muszę znaleźć wartość c .
i) a = b/c + d Tutaj również muszę znaleźć c .

Dziękuję temu,kto pomoże mi to rozwiązać :] .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T20:19:20+01:00
A) G= 1/R Tutaj muszę znaleźć wartość R.

G= 1/R pozbędziemy się R z mianownika mnożąc obustronnie przez R
R*G=1 obustronnie dzielimy przez G
R=1/G

b) a = bc - d Tu mam znaleźć wartość b .

a = bc-d obustronnie +d
a+d=bc obustronnie :c
(a+d)/c=b
b=(a+d)/c

c) a = bc + d Tutaj muszę znaleźć wartość c .
a=bc+d obustronnie -d
a-d=bc obustronnie :b
c=(a-d)/b

i) a=b/c+d Tutaj również muszę znaleźć c .

a=b/c+d obustronnie -d
a-d=b/c obustronnie *c
(a-d)*c=b obustronnie :(a-d)
c=b/(a-d)
1 5 1
2010-03-15T20:29:13+01:00
znaczek "/" oznacza że działanie wykonujemy po obu stronach równania

a.) G=1÷R / (obie strony równania) * R
G*R=1÷R *R R sie skraca zostaje
G*R=1÷1 G*R =1 / ÷G bo musisz mieć samo R po jednej ze stron równania( nie ważne której ale przyjeło sie że jest to lewa strona)

G*R ÷G = 1÷G G się skraca, zostaje:
R=1÷G

dobra teraz ci napisze ale już bez skracania, musisz je zrobić w pamięci (jak się tego nauczysz to szybciej będziesz robić zad)

b.) a=bc-d /+d
a+d=bc /÷c
(a+d) ÷c =b
b=(a+d) ÷c

c.) a=bc +d /-d
a-d=bc /÷b
(a-d)÷b = c
c=(a-d)÷b

d.) a=b÷c +d /-d
a-d =b÷c /c
(a-d)*c =b /÷ (a-d)
c=b÷ (a-d)
1 5 1