Odpowiedzi

2010-03-15T20:20:25+01:00
W czasie kwesty zebrano do puszki 150zł. wśród 41 zebranych monet była tylko jedna złotówka a poza tym tylko dwuzłotówki i pięciozłotówki.ile było pięciozłotówek a ile dwuzłotówek?

150zł-zebrane pieniądze
41-liczba monet
x-liczba pięciozłotówek
y-liczba dwuzłotówek

{x+y=41-1
5x+2y+1=150

{x+y=40
5x+2y=149

{x=40-y
5(40-y)+2y=149

{x=40-y
200-5y+2y=149

{x=40-y
-3y=-51 |:(-3)

{x=40-y
y=17

{x=40-17
y=17

{x=23
y=17

Odp.Pięciozłotówek było 23, a dwuzłotówek 17.
36 4 36
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T20:25:10+01:00
X-ilość dwuzłotówek
y- ilość pięciozłotówek

1+x+y=41 |-1
1+2x+5y=150 |-1

x+y=40 |-y
2x+5y=149

x=40-y
2*(40-y)+5y=149

x=40-y
80-2y+5y=149

x=40-y
80+3y=149 |-80

x=40-y
3y=69 |:3

y=23
x=17

Odp. Dwuzłotówek było 17, a pięciozłotówek 23.
79 4 79