1) Zegar z kukułką waży 5,5 kg. Kukułka jest o 5 kg lżejsza od zegara. Ile waży zegar, a ile kukułka ?

2) Jaś kupował haczyki w sklepie wędkarskim. Duży haczyk był o 7 groszy droższy od małego. Za 8 dużych haczyków i 6 małych zapłacił 3,50 zł. Ile kosztował duży haczyk, a ile mały ?



Z góry dziękuje .
Bardzo bym prosiła aby do zadania była dodana analiza .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T20:30:42+01:00
1)k - masa kukułki (w kg)
(k + 5) - masa zegara bez kukułki (w kg)

k + k + 5 = 5,5
2k = 0,5
k = 0,25 [kg] - masa kukułki
k + 5 = 0,25 + 5 = 5,25 [kg] - masa zegara
Odp.: Zegar waży 5,25 kg, a kukułka - 0,25 kg.

2)x-cena małego haczyka
x+0,07zł - cena dużego haczyka
6x + 8(x+0,07)= 3,50 - za 6 małych haczyków i 8 dużych cena
6x+8x+0,56=3,50
14x=3,50-0,56
14x=2,94/:14
x=21
21gr+7gr=28gr
odp. mały haczyk kosztował 21gr a duzy 28gr ;D
2010-03-15T20:33:38+01:00
1
x-waga kukułki
x+5-waga zegara
x+5+x=5.5
2x=0.5
x=0.25
kukułka waży 0.25ka a zaear 5.25kg
2
x-mały haczyk
x+0.07-duży haczyk
8(x+0.07)+6x=3,50
8x+0.56+6x=3.50
14x=3.50-0.56
14x=2.94
x=0.21
za mały haczyk zapłaci 0.21 groszy a za duży 0.28groszy :)