Odpowiedzi

2010-03-15T20:21:48+01:00
Grupa funkcyja estrów to grupa estrowa.
o wzorze strukturalnym -COO-.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T20:25:10+01:00
1.estrowa
2. załącznik

R¹ - alkil pochodzący od kwasu karboksylowego po oderwaniu grupy karboksylowej

R² - alkil pochodzący od alkoholu po oderwaniu od niego grupy hydroksylowej.
1 5 1
2010-03-15T20:34:57+01:00
Grupa Funkcyjna estrów to grupa związków organicznych powstałych w wyniku reakcji kwasów karboksylowych i alkoholi.
O wzorze strukturalnym 1 //O 2
R ---C-----O---R