Odpowiedzi

2010-03-15T22:24:19+01:00
W ruchu po okręgu wzór na siłę dośrodkową liczymy:
Fd=m*r*omega do kwadratu
Fd= 4 *0,5*9*pi do kwadratu=18*pi do kwadratu=177,5.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T22:27:05+01:00
Dane
m=4kg
omega=3[pi]
r=0,5m
Fd=?

rozwiązanie wzór na sile dośrodkowa
Fd=mV^2/r

za V mozemy wyrazic V=omega * r
Fd=m (omega)^2 * r^2 / r
Fd= m (omega)^2 * r
Fd= 4*9(pi)^2*0,5
Fd= 18 (pi)^2
odp: siła dośrodkowa równa jest 18 (pi)^2
]
jakieś pytania to na pw

2 3 2