PILNE NA JUTRO !!!!!!!!!!!!!!(16 MARCA)
to tak prosze mi napisać co oznaczają te wyrazy tzn. np tak:
a-jakiś,jakaś,jakieś
no i teraz wy wkraczacie:
some- ?
an- ?
any- ?
it- ?
the- ?
no i jeszcze co oznacza "going to" ?
ehhh to by bylo na tyle tylko szybko!!!!!!!!!!!!!!

3

Odpowiedzi

2010-03-15T20:33:36+01:00
Trochę

pewien

każdy

to

użycie

przedimek przed rzeczownikami


jest zrobione wedlug kolejnosci
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T20:36:00+01:00
Some-kilka, trochę
an-nie tłumaczy się. Piszemy przed rzeczownikiem zaczynającym się na samogłoskę.
any-jakiś, żaden
it-to go, ono, siebie, sobą, sobie
the-ten
going to-mieć zamiar coś zrobić

Mam nadzieję, że pomogłam!.:**
2010-03-15T21:21:30+01:00
Some- jakiś
any- żaden
it-to
the- im/tym
goin to- pójść

a jak ci chodzi o czasc be going to to się mówi prosto z mostu!
Zwrotu TO BE GOING TO używamy do:
1. Wyrażenia planów na przyszłość (decyzja została już podjęta, przemyślana, pewne kroki zostały już uczynione w kierunku realizacji danego planu)
* I'm going to visit my family next Suday. (W następną niedzielę zamierzam odwiedzić swoją rodzinę)
* I'm going to buy that car. (Zamierzam kupić ten samochód)

2. Przewidywania
* It's going to rain. (Zbiera się na deszcz)
* Anna Duch is going to be the next Prime Minister (Anna Duch będzie natępnym premierem)
1 5 1