Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T20:32:02+01:00
11x-3x=4640
8x=4640
x=580

3*580=1740 <--- promień księżyca
11*580=6380 <--- promień Ziemi
2010-03-15T20:38:56+01:00
R₁ - promień księżyca
r₂ - promień ziemi


r₁/r₂ = 3/11
r₂-r₁ = 4640

3r₂=11r₁
r₂= 4640+r₁

3×(4640+r₁)= 11r₁
13920 + 3r₁ = 11r₁
8r₁ = 13920 | :8
r₁ = 1740 km

r₂ = 4640 + r₁
r₂ = 4640 + 1740
r₂ = 6380 km

odp: Promień ziemi jest równy 6380 km a promień księżyca 1740 km.