Odpowiedzi

2010-03-15T20:36:44+01:00
P = 60 W
U = 220 V
P = UI
I = U/R
P = U/R x U = U²/R
P = U²/R
60 = 220²/R
60 = 48400 / R
R = 806,6 OMA

P₂ = 230²/806,6
P₂ = 65,58 W

Po zwiększeniu napięcia moc żarówki wynosi 65,58 Wata.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T20:37:34+01:00
Dane:
P = 60 W
U₁ = 220V
U₂ = 230 V
Rozw.:
P = U × I
I = U/R
wstawiamy drugi wzór do pierwszego
P = U × U/R
P = U²/R
R = U²/P = (220V)²/60 W =48400 V² / 100 W = 806,6 Ω
P₂ = U₂²/R = (230V)² /806,6 Ω = 65,58 W
2010-03-15T20:40:21+01:00
P=60W
U=220V
U1=230V
P1=?
---------------------------------------------
P=U*I z prawa Ohma I=U/R stąd P=U²/R
R=U²/P=220²/60=807Ω
P1=U1²/R=230²/807Ω=65,6W