Z drutu o dł. 60 cm zbudowano szkielet ostrosłupa prawidłowego.Określ,jaką dł. ma krawędź boczna,jeśli podstawa jest:
1.kwadratem o boku dł.3cm
2.sześciokąt o boku dł.4cm
3.trójkąt o noku dł.1dm
4stukąt o boku dł.0,2mm


Bardzo bym prosiła o pomoc.

2

Odpowiedzi

2010-03-15T20:35:51+01:00
3*3=9
4*4*4*4*4*4=16384
1*1/2=0,5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T20:37:41+01:00
X - krawędź boczna
1) x = (60 - 2 × 4 ×3)/4 = 9 cm
2) x = (60 - 2 × 6 × 4)/6 = 2 cm
3) x = (60 - 2 × 3 × 10)/3 = 0 → nie starczy drutu
4) x = (60 - 2 × 100 × 0,02)/100 = 0,56 cm