Prostopadłościan ma wymiary 40 cm na 3 dm na 0,5 m. Oblicz

a) sumę długości wszystkich jego krawędzi (w centymetrach),
b) objętość tego prostopadłościanu ( w literach),
c) jego pole powierzchni (w metrach kwadratowych)


zad.2

podaj liczbę krawędzi ,wierzchołków i ścian graniastosłupa:
a) trójkątnego b) pięciokątnego c) ośmiokątnego

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T20:49:15+01:00
Zad1
a)730cm
b)6dm=6l
c)2,1 metrów kwadratowych
zad2
a) krawedzi:9 wierzchołków;6 ścian:5
b) krawedzi:15 wierzchołków 10 ścian:7
c) krawedzi:24 wierzchołków 16 ścian:10
2010-03-15T20:53:45+01:00
Zad.2
a)krawędzi9 ścian 3
b)k15 ś5
c)k24 ś8
Zad1
a) 40cm+30cm=70cm
70+70+70+70=280cm
50cm*4=200cm
280+200=480cm
b)V= 40*30*50=60000cm³
60000cm=6000dm=6l
c)Pp= 30*40=1200cm²
Pb=30*50=1500cm²
Pc=2Pp+Pb=
Pc=2*1200+4*1500=2400+6000=8400cm²
1 4 1