Bardzo Pilneeee! :]

Zadanie 1.
Oblicz sprytnie (wyłącz wspólny czynnik przed nawias):
a) 28 * 17 - 28 * 15
b) 134 * 135 - 133 * 135
c) 31 * 15 - 62 * 7
d) 12 * 13 - 6 * 26
e) 13 * 49 - 26 * 27
f) 57 - 57 * 55
Prosiłbym o obliczenia. * oznacza znak mnożenia.
Z góry wielkie dzięki!!! ;**

2

Odpowiedzi

2010-03-15T20:42:44+01:00
A) 28 * 17 - 28 * 15=28*(17-15)=28*2=56
b) 134 * 135 - 133 * 135=135*(134-133)=135*1=135
c) 31 * 15 - 62 * 7=31*(15-2*7)=31*1=31
d) 12 * 13 - 6 * 26=6*(2*13-26)=6*0=0
e) 13 * 49 - 26 * 27=13*(49-2*27)=13*(-5)= -65
f) 57 - 57 * 55=57*(1-55)=57*(-54)= -3078
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T20:44:07+01:00
A) 28 * 17 - 28 * 15
28(17-15)=28*2=56

b) 134 * 135 - 133 * 135
135(134-133)=135*1=135

c) 31 * 15 - 62 * 7
31(15-2*7)=31(15-14)=31*1=31

d) 12 * 13 - 6 * 26
13(12-6*2)=13(12-12)=13*0=0

e) 13 * 49 - 26 * 27
13(49-2*27)=13(49-54)=13*(-5)=-65

f) 57 - 57 * 55
57(1-55)=57*(-54)=-3078