Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-15T20:44:46+01:00
M 3NaOH =3*23 + 3*16 + 3= 120u
m 20 H2O =40 +20*16 = 360

mr= mrozp. + ms = 120 +360 = 480u

Cp= (120 *100%) : 480 = 25%
2010-03-15T20:45:58+01:00
Wodorotlenek sodu rozpuszczonego w wodzie w takim stosunku, ze na 3 czasteczki NaOH przypadlo 20 czasteczek wody. Jakie jest stezenie procentowe roztworu? (masy atomowe: Na-23u, O-16u, H-1u)


M NaOH= 40g/mol
M H20= 18g/mol

Liczba moli NaOH -3
Liczba moli H20-20

Masa roztworu- 3*M NaOH + 20M* H2O= 480g/mol
Masa substancji- 3*M NaOH
Cp=ms/mr *100%
Cp=120g/480g*100%=25%

Stezenie procentowe wyniesie 25%.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T20:54:03+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
MNaOH =23u+3*16u+1u=40u
mH2O=2*1u+16u=18u
3*40g NaOH-------3*40g NaOH + 20*18g wody

120g NaOH--------480g roztworu
xg NaOH-----------100g roztworu
x=120*100/480
x=25g
x=25%