Akwarium w kształcie prostopadłościanu o wymiarach :
a) długość 60 cm , szerokość 40 cm , wysokość 50 cm.
b) -=- 70 cm , -=- 40 cm , -=- 60 cm.
c) -=- 80 , -=- 50 , -=- 40 cm .
d) -=- 90 cm , -=- 40 cm , -=- 30 cm.

wypełniono do połowy wodą . o ile cm podniesie się poziom wody , jeśli dolejemy 4 litry wody?

Mam nadzieję, że ktoś pomoże. ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T21:10:39+01:00
A) 60cm*40cm*50cm= 120 000 cm³
120 000cm³=120dm³= 120l
120l:2=60l
60l*1/4=15%
60l*0,15=9 cm
Odp. Poziom wody podniesie się o 9cm

b)70cm*40cm*60cm=168 000cm³
168 000cm³= 168dm³=168l
168l:2=84l
84l*1/4=21%
84l*0,21=17,64 cm= 18cm
Odp: Poziom wody podniesie się o ok.18cm

c)80cm*50cm*40cm=160 000cm³
160 000cm³= 160dm³= 160l
160l:2=80l
80l*1/4=20%
80l*0,2=16cm
Odp: Poziom wody podniesie się o 16cm

d)90cm*40cm*30cm= 108 000cm³
108 000cm³=108 dm³=108l
108l:2=54l
54l*1/4=13,5%
54l*0,135=7,29cm = 7,3cm
Odp: Poziom wody podniesie się o ok.7,3cm

Mam nadziej, że pomogłam
Pozdrawiam!!!!!
2010-03-15T22:05:45+01:00
A) 60cm*40cm*50cm= 120 000 cm³
120 000cm³=120dm³= 120l
120l:2=60l
60l*1/4=15%
60l*0,15=9 cm
b)70cm*40cm*60cm=168 000cm³
168 000cm³= 168dm³=168l
168l:2=84l
84l*1/4=21%
84l*0,21=17,64 cm= 18cm
c)80cm*50cm*40cm=160 000cm³
160 000cm³= 160dm³= 160l
160l:2=80l
80l*1/4=20%
80l*0,2=16cm
d)90cm*40cm*30cm= 108 000cm³
108 000cm³=108 dm³=108l
108l:2=54l
54l*1/4=13,5%
54l*0,135=7,29cm = 7,3cm

Napisz odpowiedzi i będzie dobrze

Proszę Bardzo :)