Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T21:14:53+01:00
Argumenty ZA:
*zdaniem zwolenników kara smierci ma działanie odstraszające
*zakaz jaj stosowania w państwach w których większość obywateli ją popiera jest sprzeczny z demokrację
*zdaniem wielu ludzi jest to jedyna sprawiedliwa form odpłaty za morderstwo
*jaj stosowanie dopuszczają największe religie świata
*zapobiega możliwości szantażu ze strony przebywających na wolności wspólników skazanego
*państwo nie musi płacić za utrzymanie skazanego
*wyklucza poczucie bezkarności morderców skazanych na dożywocie, a tym samym zapobiega popełnianiu przez nich dalszych przestepstw w więzieniu
*uniemożliwia skrócenie kary mordercy

Argumenty PRZECIW:
*zawsze istnieje prawdopodobieństwo pomyłki sądowej.
*może być zastąpiona przez bewzględne dożywocie, które izoluje mordercę od spoleczeństwa
*nie jest powiedziane że kara śmierci na 100% odstraszy przestępców
*kara śmierci odbiera skazanemu możliwość poprawy na przyszłość
*przez niektórych uznawana jest za niehumanitarną
2 4 2
2010-03-15T21:16:07+01:00
To dobrze, że kara smierci w Polsce jest zniesiona. Przecież to nie humanitarne zabierac komuś życie może tylko śmierć,a nie człowiek. Kara śmierci jest wielkim okrucieństwem i nawet najgorszych przestępców nie powinna sie tak traktować. Z drugiej jednak storny bywa, że jest to jedyne rozwiązanie problemu jakimsa mordercy bądź gwałciciele. Kara śmierci od wielulat spędza senz powiek politykom, prawnikom i etykom,jednak nie udało rozwiązać się tego problemu.
1 5 1
2010-03-15T21:19:39+01:00
No ok to tak
ZA:
-odciążą budżet państwa (nie płacimy za takiego co siedzi w więzieniu)
-moim zdaniem działa odstraszająco
- skazany na to nigdy nie wyjdzie na wolność więc nie ma szans na kolejne ofiary
-ktoś kto siedzi w więzieniu bez możliwości wyjścia z niego jest bezużyteczny i zajmuje tylko miejsce w zakładzie
-odbywa się w sposób humanitarny
Przeciw:
- brak możliwości poprawy dla przestępcy
- zdarza się że osoba zostawała niesłusznie osądzona i ginęła, a po jej śmierci ktoś się przyznawał(wiele pomyłek sądowych)
- kościół sprzeciwia się temu zapewne w myśl zasady "tylko Bóg może mnie sądzić"
- wielki cios dla rodziny skazanego
- może zrujnować psychikę prowadzącym rozprawę