1 szkola zatrudnia dwunastokrotnie wiecej kobiet niz mezczyzn . ile pracuje kobiet a ilu mezczyzn jesli wszystkich prcownikow jest 65
4za dwa paczki i trzy ciastka z kremem angniesk zplacila 6 zl i 90 gr . gdyby lupila 3 paczki i 2 ciastka zplacilaby o 30gr mniej. ile paczkow mogla by kupic agnieszka za 18Zl?
6w hutrowni kupiono 200kg cukru i 150 kg maki za 900 zl cukier sprzedano z zyskiem 25% a mke z 20% i zrobiono n wszystkim 210 zl . oblicz cene sprzedazy 1 kg maki i 1 kg cukru
16 przed trzema laty olek byl trzy razy starszy od bolka a za cztery lta bolek bedzie dwa razy mlodszy od olka. ile obecnie lat ma olek a ile bolek??



2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-16T11:21:15+01:00
Zad 1)
Dane:
x-mężczyźni
y-kobiety
65-liczba wszystkich pracowników
Szukane:
ile pracuje kobiet a ilu mężczyzn jeśli wszystkich pracowników jest 65?
Rozwiązanie:
x+y=65
x+12x=65
x+y=65
13x=65 / :13
x+y=65
x=5
5+y=65
x=5
y=60
x=5
Odp:W szkole pracuje 60 kobiet i 5 mężczyzn>

zad 6)
Dane:
200kg cukru
150 kg mąki
900 zł
Szukane:
x- cena 1 kg mąki
y- cena 1 kg cukru
Rozwiązanie:
200x=150y = 900zł
¼* 200x +⅕150y= 210 zł
200x+150y=900 zł
50x+ 30 y= 210 zł I *( -4)
200x+150y= 900
200x-120y= -840 zł
---------------
30y= 60 zł/30
y= 2zł
200x+150 * 2zł= 900 zł
200x= 9000zł- 300 zł
200x= 600z I :200
x= 3zł
y=2zł
3zł=100 %
x- 25%
x= 75/100
x= 0,75
3 + 0,75= 3,75
3,75 zł
2,40 zł
Odp:Cena 1 kg mąki wynosiła 2,40 zł zaś cukru 3,75 zł

Zad16)
Dane:
x - wiek Olka
y - wiek Bolka
Szukane:
Ile obecnie lat ma Olek, a ile Bolek?
Rozwiązanie:
x - 3 = 3*(y - 3)
x + 4 = 2*(y + 4)
x - 3 = 3y - 9
x + 4 = 2y + 8
x - 3y = -6
x - 2y = 4
x = -6 + 3y
x -2y = 4
x = -6 + 3y
-6 + 3y - 2y = 4
x = -6 + 3y
y = 10
x =-6 + 3*10
y = 10
x = 24
y = 10
Odp:Olek ma obecnie 24 lata, zaś Bolek ma 10 lat.

Niestety ale tego 4 zadania nie umię rozwiązać:(
2 5 2
2010-03-16T11:45:51+01:00
1 szkola zatrudnia dwunastokrotnie wiecej kobiet niz mezczyzn . ile pracuje kobiet a ilu mezczyzn jesli wszystkich prcownikow jest 65
x-liczba kobiet
12x- liczba mężczyzn
12x+x=65
13x=65 /:13
x=5
12x=12*5=60

4za dwa paczki i trzy ciastka z kremem angniesk zplacila 6 zl i 90 gr . gdyby lupila 3 paczki i 2 ciastka zplacilaby o 30gr mniej. ile paczkow mogla by kupic agnieszka za 18Zl?
x-cena paczka
y-cena ciastka
2x+3y=6,9
3x+2y=6,9-0,3

2x=6,9-3y /:2
3x+2y=6,6

x=3,45-1,5y
3*(3,45-1,5y)+2y=6,6
10,35-4,5y+2y=6,6
-2,5y=-3,75 /:-2,5
y=1,5
x=3,45-1,5*1,5
x=3,45-2,25
x=1,2

6w hutrowni kupiono 200kg cukru i 150 kg maki za 900 zl cukier sprzedano z zyskiem 25% a mke z 20% i zrobiono n wszystkim 210 zl . oblicz cene sprzedazy 1 kg maki i 1 kg cukru
x-cukier
y-maka
200x+150y=900 /:200
1,25*200x+1,2*150y=900+210
x+0,75y=4,5
x=4,5-0,75y
250(4,5-0,75y)+180y=1110
1125-187,5y+180y=1110
-7,5y=-15 /:-7,5
y=2
x=4,5-0,75*2
x=4,5-1,5
x=3
1,25x=1,25*3=3,75
1,2y=1,2*2=2,4


16 przed trzema laty olek byl trzy razy starszy od bolka a za cztery lta bolek bedzie dwa razy mlodszy od olka. ile obecnie lat ma olek a ile bolek??
x-wiek Olka
y-wiek Bolka
x-3=3*(y-3)
(y+4)*2=x+4
x-3=3y-9
x+4=2y+8
x=3y-9+3
x=3y-6
2y+8=3y-6+4
8+2=3y-2y
10=y
x=3*10-6
x=30-6
x=24
1 5 1