Uzupełnij i uzgodnij równania reakcji otrzymywania soli przez działanie odpowiednim kwasem na tlenek metalu:

a) ZnO + HBr --> ......+......
b) ......+....--> FeS + ......
c) Cr2O3 + H3PO4 ---> ...+.....
d) ..... + ..... ---> Mn3(PO4)2 + .....
e) Al2O3 + .... --> Al2(So4)3 + .....
f) ..... + .... ---> KNO3 + .....
g) BaO + HNO3 ---> ...+ ....
h) ....+ ... --> ZnCl2 + .....
i) CaO + HCl --> .... + ....
j) ..... + ..... --> Na2SO4 + ....


Plisss o pomoc :d;)
hahah spr z tego mam ;D

2

Odpowiedzi

2010-03-15T21:03:49+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A) ZnO + 2HBr --> ZnBr2 + H2O
b) FeO + H2S--> FeS + H2O
c) Cr2O3 + 2H3PO4 ---> 2CrPO4 + 3H2O
d) 3MnO + 2H3PO4 ---> Mn3(PO4)2 + 3H2O
e) Al2O3 + 3H2SO4 --> Al2(SO4)3 + 3H2O
f) K2O + 2HNO3 ---> 2KNO3 + H2O
g) BaO + 2HNO3 ---> Ba(NO3)2 + H2O
h) ZnO + 2HCl --> ZnCl2 + H2O
i) CaO + 2HCl --> CaCl2 + H2O
j) Na2O + H2SO4 --> Na2SO4 + H2O
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T21:09:44+01:00
A) ZnO + 2HBr --> ZnBr₂+.H₂O
b)FeO+H₂S--> FeS + H₂O
c) Cr2O3 + 2H3PO4 ---> 2CrPO₄+3 H₂O
d)3 MnO+ 2H₃PO₄ ---> Mn3(PO4)2 +3H₂O
e) Al2O3 +3H₂SO₄ --> Al2(So4)3 + 3H₂O.
f) K₂O + 2HNO₃--->2 KNO3 + H₂O
g) BaO +2 HNO3 --->Ba(NO₃)₂+ H₂O
h) ZnO+ 2 HCl --> ZnCl2 +H₂O
i) CaO +2 HCl -->CaCl₂+H₂O
j) Na₂O +H₂SO₄ --> Na2SO4 +H₂O


Proszę