Są trzy oporniki o oporach 2, 4 i 6 ohm połączone równolegle. Oblicz opór całkowity.

Nie rozumiem, jak mam wyliczyć z tego wzoru: 1/Rc = 1/R1 + 1/R2 + 1/R3. Wychodzi mi 11/12. A rozwiązując dalej zadanie poszczególne natężenia dodane do siebie nie zgadzają z natężeniem całkowitym.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T21:14:53+01:00
R₁ = 2om
R₂ = 4om
R₃ = 6 om

1/Rc = 1/R₁ + 1/R₂ + 1/R₃
1/Rc = 1/2 + 1/4 + 1/6
1/R = 6/12 + 3/12 + 2/12
1/R = 11/12
masz policzyć opór całkowity a tutaj masz odwrotność oporu więc musisz tylko zamienić mianowniki i liczniki ( odwrócić):
R/1 = 12/11
R = 1 i 1/11
2010-03-15T21:22:29+01:00
Wzor
1/R = 1/R₁+ 1/R₂+1/R₃
1/R = 1/2 om + 1/4 om + 1/6 om = 3/12 om= 1/4 om = 4 om
Opór całkowity wynosi 4 Ohma

Nie mogłam znalesc znaku Ohma ale jesli masz oporniki to wiesz jak wyglada jesli nie to poszukaj chocby w google (om to ohma w moim zapisie)
Wynik w opornikach rownolegle polaczonych zawsze trzeba odwrocic (liczba odwrotna) (było 1/4 po obroceniu wyszło 4ohma)
Mam nadzieje ze pomogłam ;))


wogole natezenie to I w fizyce nie wiem skad to wyciagneles/as
2010-03-15T21:52:50+01:00
R₁ = 2om R₂ = 4om R₃ = 6 om

1/Rc = 1/R₁ + 1/R₂ + 1/R₃
1/Rc = 1/2 + 1/4 + 1/6
1/R = 6/12 + 3/12 + 2/12
1/R = 11/12
R/1 = 12/11
R = 1 i 1/11

Proszę Bardzo :)