Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T21:26:14+01:00
N-1(pierwsza liczba naturalna)
n(druga liczba naturalna)
n+1(trzecia liczba naturalna)

3n(kwadrat)=47+(n-1)kwadrat+(n+1)kwadrat
3nkwadrat=47+nkwadrat-2n+1+nkwadrat+2n+1
nkwadrat=49 /pierwiastek
n=7
n-1=6
n+1=8

odp. Te liczby to 6, 7, 8.

PS. Sory, że te kwadraty takie ale cos mi nie dziala
2010-03-15T21:26:28+01:00
3n² = (n-1)² + (n+1)² + 47
3n² = n² - 2n + 1 + n² + 2n + 1 + 47
3n² - 2n² = 49
n = √49 = 7

n-1 = 6
n+1 = 8

liczby 6,7,8