Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T21:12:10+01:00
– Populację tworzą osobniki jednego gatunku, mogące się swobodnie krzyżować.

– Do cech charakterystycznych populacji należą: zagęszczenie, śmiertelność, rozrodczość, struktura wiekowa i przestrzenna oraz genetyczna.

– Osobniki danej populacji mają wspólną pulę genową; w wyniku krzyżowania się dają potomstwo płodne. Z reguły są izolowane od pozostałych populacji należących do tego samego gatunku (izolacja geograficzna).

- Liczebność to liczba osobników populacji oraz ich zagęszczenie na danej przestrzeni.

- Rozrodczość to liczba młodych osobników urodzonych w jednostce czasu, odnosząca się do liczebności całej populacji.

- Śmiertelność to liczba osobników ginących w populacji. Śmiertelność populacji obrazują tzw. krzywe przeżywania
3 5 3
2010-03-15T21:13:01+01:00
Śmiertelnością populacji nazywamy dużą liczbę zgonów, w dość krótkim czasie, najczęściej z tego samego, lub podobnego powodu.

np. Zwierzęta giną, ze względu na to, że zabijamy je dla jedzenia itp.
2 5 2
2010-03-15T21:14:09+01:00
Znaczy ze pewna grupa ludzi np. jakieś plemie w którym jest mało ludzi po pewnym czasie wyginą, bo rodzi sie coraz mnie dzieci a coraz wiecej ludzi umiera
1 5 1