Odpowiedzi

2010-03-15T21:21:38+01:00
Pięciokąt foremny składa się z pięciu trójkątów równoramiennych z których każdy ma kąt przy wierzchołku 360 stopni:5trójkątów=72 stopnie.
Suma kątów w trójkącie=180 stopni
W trójkącie równoramiennym kąty przy podstawie sa takie same:
72 stopnie+2kąty=180 stopni
2 kąty=180-72
2 kąty=108 stopni
1 kąt trójkąta przy podstawie=108:2=54 stopnie

1 kąt pięciokąta=2 kąty przy podstawie sąsiednich trójkątów=2 razy 54 stopnie=108stopni
pozdrawiam:)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T21:33:23+01:00