1 . Rozwiąż równanie :
a) 9 + x = 1 7/2
b)- 8y = 5
c) x - 4/5 = 0,8
d)6 1/8y = 1
e) - 2,2 + x = 6,1
f) - 1/3y = 10
g)8a + 4 = 36
h)8/9k + 1/3 =3
i) 6b - 3 = - 9
j) - 3/4 - 1/4 l = 2,25
k) - 2,5c - 8 = 17
l) 0,4m - 2 = - 6

2.Sprawdź które równanie spełnia liczba - 5 :
a)m + 5 = - 10

2

Odpowiedzi

2010-03-15T21:23:26+01:00
A) 9 + x = 1 7/2
x=1/2
b)- 8y = 5
y=-5/8
c) x - 4/5 = 0,8
x=1,6
d)6 1/8y = 1
y=8/6=1 i 1/3
e) - 2,2 + x = 6,1
x=8,3
f) - 1/3y = 10
y=-30
g)8a + 4 = 36
a=5
h)8/9k + 1/3 =3
k=1 i 1/3
i) 6b - 3 = - 9
b=1
j) - 3/4 - 1/4 l = 2,25
l=12
k) - 2,5c - 8 = 17
c=10
l) 0,4m - 2 = - 6
m=10
38 4 38
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T21:27:25+01:00
A) 9 + x = 1 7/2
x=17/2-9
x=-1/2

b)- 8y = 5/:(-8)
y=-5/8

c) x - 4/5 = 0,8
x=4/5+0,8
x=1,6

d)6 1/8y = 1/:49/8
y=49/8

e) - 2,2 + x = 6,1
x=2,2+6,1
x=8,3

f) - 1/3y = 10
y=1/10*(-1/3)
y=-1/30

g)8a + 4 = 36
8a=36-4
8a=32/8
a=4

h)8/9k + 1/3 =3
8/9k=3-1/3
8/9k=2/3/:8/9
k=2/3*9/8
k=3/4

i) 6b - 3 = - 9
6b=3-9
6b=-6/6
b=-1

j) - 3/4 - 1/4 l = 2,25
-1/4l=3/4+2,25
-0,25l=0,75+2,25
-0,25l=3/:(-0,25)
l=-12

k) - 2,5c - 8 = 17
-2,5c=8+5
-2,5c=25/:(-2,5)
c=-10

l) 0,4m - 2 = - 6
0,4m=2-6
0,4m=-4/:0,4
m=-10

2.Sprawdź które równanie spełnia liczba - 5 :
a)m + 5 = - 10
-5m+5=-10
-5m=-10-5
-5m=-15/:(-5)
m=3
6 4 6