Nie mam czasu żeby zrobić;D
Napisz co znaczą po polsku podane czasowniki, a następnie napisz ich formę w czasie Partizip Perfekt wraz z czasownikiem posiłkowym w 3 osobie liczby pojedynczej, np:
sprechen- mówić- hat gesprochen.

Lista czasowników:
1) sein-
2) aufstehen-
3) bleiben-
4) fliegen-
5) gehen-
6) kommen-
7) kaufen-
8) wohnen-
9) lernen-
10) liegen-
11) anrufen-
12) essen-
13) trinken-
14) sehen-
15) sprechen-
16) haben-

+ daję najkę;D

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T21:37:11+01:00
Być - ist gewesen
wstawać - ist aufgestanden
pozostać/zostać - ist geblieben
latać - ist geflogen
iść - ist gegangen
przychodzić - ist gekommen
kupować - hat gekauft
mieszkać - hat gewohnt
uczyć się - hat gelernt
leżeć - hat gelegen
dzwonić - hat angerufen
jeść - hat gegessen
pić - hat getrunken
oglądać - hat gesehen
mówić - hat gesprochen
mieć - hat gehabt

maruda ^^
2010-03-15T21:42:26+01:00
1. być - (sein) gewesen
2. wstawać - (sein) aufgestanden
3. zostawać - (sein) geblieben
4. lecieć - (sein) geflogen
5. iść - (sein) gegangen
6. przychodzić - (sein) gekommen
7. kupować - (haben) gekauft
8. mieszkać - (haben) gewohnt
9. uczyć się - (haben) gelernt
10. leżeć - (haben) gelegen
11. dzwonić - (haben) angerufen
12. jeść - (haben) gegessen
13. pić - (haben) getrunken
14. widzieć - (haben) gesehen
15. mówić - (haben) gesprochen
16. mieć - (haben) gehabt

w nawiasach są czasowniki posiłkowe w bezokoliczniku, trzeba je po prostu odmienić pod daną osobę :)

Mam nadzieję, że pomogłam :)
Jeśli będziesz miała ochotę dać mi naj, to będzie mi bardzo miło :) Pozdrawiam
2010-03-15T22:20:55+01:00
1) sein - być - ist gewesen
2) aufstehen - wstawać - ist aufgestanden
3) bleiben - zostać - ist geblieben
4) fliegen - latać - ist geflogen
5) gehen - iść - ist gegangen
6) kommen - przychodzić - ist gekommen
7) kaufen - kupować - hat gekauft
8) wohnen - mieszkać - hat gewohnt
9) lernen - uczyć się - hat gelernt
10) liegen - leżeć - hat gelegen
11) anrufen - dzwonić/telefonować - hat angerufen
12) essen - jeść - hat gegessen
13) trinken - pić - hat getrunken
14) sehen - widzieć - hat gesehen
15) sprechen - mówić - hat gesprochen
16) haben - mieć - hat gehabt