Odpowiedzi

2010-03-15T21:29:37+01:00
A)
ramiona skierowane do góry ponieważ współczynnik a jest dodatni

y= x² - 2x - 1
za x podstawiamy 0
y=0²-2*0-1
y=0-0-1
y=-1

b)
ramiona skierowane do dołu ponieważ 2-√7<0

y= (2-√7)x² - 3x
za x podstawiamy 0
y=(2-√7)*0²-3*0
y=0-0
y=0
1 5 1
2010-03-15T21:33:36+01:00
Wzór funkcji

y = ax² + bx + c

jeżeli a>0 - to parabola ma ramiona skierowane w górę. jeżeli a<0 to w dół.

wykres przecina oś y, wtedy gdy x=0, więc podstawiasz x pod 0, czyli zawsze będzie to WYRAZ WOLNY!


a) w górę
y=-1

b) w dół,
y=0
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-15T21:45:08+01:00
Wzór funkcji kwadratowej: y=ax^2 + bx +c
Jeżeli a>0 to ramiona paraboli skierowane są do góry
Jeżeli a<0 to ramiona paraboli skierowane są w dół
a) y=X^2-2x-1
Ramiona paraboli skierowane w górę.
wykres przecina oś y w punkcie(0,-1), aby to obliczyć rozwiązujemy równanie: f(0)=(0*2)-(2*0)-1
f(0)=-1
Wszędzie w równaniu za x wstawiamy 0 i już:)
b)y=(2-pierwiastek7)x^2 - 3x?? Nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem y=2-(pierwiastek7)x^2 -3x????
Jeżeli tak to w takiej funkcji ramiona skierowane są w dół ponieważ a<0, a miejsce przecięcia z osią y to(0,2). Pozdrawiam!!!