II sposoby:
I.Asia: 3(2x-1)=12 /:3
2x-1=4 /+1
2x=5 /:2
x= 2 1/2

II. Leszek:
3(2x-1)= 12
6x - 3= 12 /+3
6x=15 /:6
x=15/6
x=2 1/2

Rozwiąż podane równania:
a) sposobem Asi:
2(5x-1)=8
1/2(4y+6)=3
-3(x-2)= -9
b)sposobem Leszka:
2(5x-1)=8
1/2(4y+6)=3
-3(x-2)= -9

zad.2.
rozwiąż równania:
2x-6=3(x+1)
1/3(y-1)=5y
6z+8/2 = 4

PILNE NA JUTRO PROSZĘ O SZYBKĄ ODPOWIEDŹ!

2

Odpowiedzi

2010-03-15T21:42:58+01:00
A)
2(5x - 1) = 8 / :2
5x -1 = 4 /+1
5x = 5 / :5
x = 1

-3 (x - 2) = -9 / : -3
x - 2 = 3 / +2
x = 5

b)
2 (5x - 1) = 8
10x - 2 = 8 /+2
10x = 10 / :10
x = 1

-3 (x - 2) = -9
-3x + 6 = -9 / -6
-3x = -15 / :-3
x = 5
zad. 2

2x - 6 = 3 (x + 1)
2x - 6 = 3x + 3
2x - 3x = 3 + 6
-x + 9 /:-1
x = -9

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T21:48:38+01:00
Z1

a)
2(5x-1)=8 /:2
5x-1=4/+1
5x=5/:5
x=1

1/2(4y+6)=3/:1/2
4y+6=6/-6
4y=0
y=0
0=0 -> równanie sprzeczne

-3(x-2)= -9/:(-3)
x-2=3/+2
x=5


b)
2(5x-1)=8
10x-2=8/+2
10x=10/:10
x=1

1/2(4y+6)=3
2y+3=3/-3
2y=0
y=0
0=0 -> równanie sprzeczne

-3(x-2)= -9
-3x-(-6)=-9/-6
-3x=-15/:3
x=5


Z2

2x-6=3(x+1)
2x-3x=6-3
-x=3
x=-1/3

1/3(y-1)=5y
1/3y+5y=1/3
5.1/3y=1/3
y=5.1/3 / 1/3

6z+8/2 = 4
8/2=4
6z+4=4
6z=4-4
6z=0
z=0
0=0 -> równanie sprzeczne


Mam nadzieję że pomogłem ;]
9 5 9