Odpowiedzi

2010-03-15T21:34:21+01:00
* Tadeusz Wacław Budynkiewicz – ur. w Lublinie, drukarz – zecer, twórca ekslibrisów typograficznych, zasłużony działacz kultury;
* Elżbieta Cichla-Czarniawska – polska poetka i powieściopisarka, absolwentka KUL, pracownik Biblioteki im. H. Łopacińskiego w Lublinie;
* Krzysztof Cugowski – wokalista Budki Suflera, senator VI kadencji;
* Ewa Dados – dziennikarka Radio Lublin, pomysłodawczyni akcji "Pomóż Dzieciom Przetrwać Zimę", zdobywczyni nagrody srebrnej Nike w 2002;
* Krzesimir Dębski – polski kompozytor, m.in. muzyki filmowej, skrzypek jazzowy i dyrygent. Lider zespołu jazzowego String Connection, bierze udział w organizacji lubelskiego Festiwalu Teatrów Europy Środkowej "SPOTKANIA";
* Rita Gombrowicz – Honorowa Obywatelka Miasta Lublin, propagatorka literatury Witolda Gombrowicza;
* Julia Hartwig – polska pisarka i poetka, urodzona i wychowana w Lublinie, siostra fotografa Edwarda Hartwiga;
* Jerzy Janiszewski – dziennikarz muzyczny, prezenter radiowy, Program III i Radio Lublin;
* Janusz Józefowicz – choreograf, aktor, scenarzysta i reżyser;
* Urszula Kasprzak – urodzona w Lublinie, wokalistka rockowa, znana jako Urszula;
* Andrzej Kot – ur.w Lublinie, grafik, kaligraf, zecer, typograf, ilustrator książek;
* Jarosław Koziara – lubelski artysta-grafik, twórca scenografii Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz okładek płyt zespołu Voo Voo;
* Beata Kozidrak – urodzona w Lublinie, piosenkarka, wokalistka zespołu Bajm;
* Ireneusz Krosny – polski aktor, mim, specjalizujący się w pantomimie komicznej;
* Bohdan Łazuka – urodzony w Lublinie, aktor filmowy i teatralny oraz piosenkarz;
* Waldemar Malicki ur. w Lublinie, pianista, wydał 34 płyty i otrzymał 3 Fryderyki;
* Mariusz Maliszewski – ur. w Lublinie, grafik, rysownik, poeta, typograf, wydawca;
* Leszek Mądzik – polski scenograf i reżyser teatralny, założyciel Sceny Plastycznej KUL;
* Jerzy Niemczuk ur. w Lublinie, polski prozaik, komediopisarz, scenarzysta, autor słuchowisk i książek dla dzieci;
* Monika Obara – ur. w Lublinie, aktorka, obecnie występuje w Bydgoskim Teatrze Polskim im. Hieronima Konieczki;
* Henryk Pająk – polski pisarz, prozaik, publicysta, wydawca, absolwent UMCS;
* Artur Popek – artysta-grafik, dyrektor artystyczny Society for Arts w Chicago, współpracuje z New Daily New York, pomysłodawca i współzałożyciel Entropy of Art;
* Jerzy Rogalski – aktor teatralny i filmowy, znany z roli Tośka w Plebanii, aktor Teatru im. Juliusza Osterwy w Lublinie.
* Elżbieta Skrętkowska – aktorka, reżyserka, redaktorka. Twórczyni Szansy na Sukces, pochodzi z Lublina.
* Piotr Wajrak – ur. w Lublinie, polski dyrygent, pedagog, menedżer kultury.
* Marcin Wójcik – ur. w Lublinie, artysta kabaretowy, założyciel Kabaretu Ani Mru Mru.
* Krzysztof Zalewski – ur. w Lublinie, wokalista, gitarzysta, autor tekstów i kompozytor piosenek, znany także pod pseudonimem Zalef. W 2003 roku został zwycięzcą drugiej edycji programu Idol.
* oraz wiele innych osób z kręgów kultury powiązanych z Lublinem.
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T21:38:35+01:00
Franciszka Arnsztajnowa
Zygmunt Balicki
Jolanta Banak
Mirosław Barszcz
Krystyna Biernacka
Włodzimierz Blajerski
Modest Boguszewski
Bogumił Andrzej Borowski
Paweł Bryłowski
Tadeusz Wacław Budynkiewicz
Paweł Bugała
Jacek Bąk
Tomasz Celej
Krzysztof Choiński
Krzysztof Cugowski
Piotr Cugowski
Wojciech Cugowski
Jacek Czaja
Józef Czapski (poseł)
Józef Czechowicz
Mieczysław Czechowicz
Andrzej Czuma
Robert Dados
Waldemar Dudziak
Abraham Eiger
Salomon Eiger
Stanisław Estreich
Alfred Gauda
Ludwik Gawroński
Władysław Grzyb
Stanisław Grzybowski (technolog cukrownik)
Alina Gut
Jarosław Góra
Magdalena Gąsior-Marek
Julia Hartwig
Szloma Herszenhorn
Paweł Holc
Jakub Honigsman
Zbigniew Hołdys
Michał Ignerski
Waldemar Jakubaszek
Tomasz Jasina
Jan Jeziorański
Janusz Jurek
Krzysztof Kamiński
Urszula (wokalistka)
Zygmunt Kałużyński
Zbigniew Kotyłło
Waldemar Kozak
Beata Kozidrak
Jerzy Krawczyk (piłkarz)
Elżbieta Kruk
Andrzej Kurowski
Henryk Kurowski
Ryszard Kurowski
Krzysztof Jan Kurzydłowski
Marta Kwiecień
Janusz Lewandowski
Jacek Maj
Waldemar Malicki
Witold Marczuk
Andrzej Mańka
Tadeusz Mańka
Emil Mejerson
Stanisław Michalkiewicz
Franciszek Modrzewski
Jerzy Niemczuk
Marcin Nurowski
Monika Obara
Arkadiusz Onyszko
Dariusz Opolski
Mariusz Pawelec (piłkarz)
Wincenty Pol
Stanisław Kostka Potocki
Wanda Półtawska
Janusz Rożek
Salomon Seidenman
Ryszard Setnik
Henryk Sienkiewicz (polityk)
Henryk Smolarz
Jacek Zdzisław Sobczak
Andrzej Sontag
Krzysztof Stanowski
Czesław Szczepański
Andrzej Szpringer
Stanisław Szwabski
Zbigniew Szymczak
Jerzy Albin de Tramecourt
Witold Urbański
Piotr Wajrak
Henryk Wieniawski
Józef Wieniawski
Kamil Witkowski (piłkarz)
Jan Wojcieszczuk
Jacek Woroniecki
Maria Marta Kazimiera Wołowska
Marcin Wójcik
Michał Wójcik (aktor)
Tomasz Wójtowicz
Artur Zawisza (polityk)
Bohdan Łazuka
Andrzej Łupina
Dariusz Śledź
Rafał Ślusarz
Władysław Antoni Żmuda
4 3 4