Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T21:43:19+01:00
Dane :

1 kąt - x
2 kąt = y = 1,5 x
3 kąt = x + y = x + 1,5 x = 2,5 x

Układ równań :
x + 1,5 x + 2,5 x = 180 stopni ( bo w trójkącie max stopni to 180)
2,5x + 2,5x = 180
5x = 180
x = 36

1 kąt = 36 stopni
2 kąt = 54 stopnie
3 kąt = 90 stopni

2010-03-15T21:45:21+01:00
X szukany kąt
x₁ =1,5x
x₂=x+x₁
x+x₁+x₂=180°
x+1,5x+x+1,5x=180°
5x=180°
x=36°
x₁=0,5*36°=54°
x₂=36°+54°=90°
Spr; 36°+54°+90°=180°