Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-15T21:46:09+01:00
38*1000000 =38000000 cm - 380 km
odległośc wynosi 380km .
2 3 2
  • Użytkownik Zadane
2010-03-15T21:46:37+01:00
Odległośc między Wałbrzychem a Bielawą wynosi 38km. Jaka będzie odległośc miedzy tymi miastami na mapie sporządzonej w skali 1:1000000?

1: 1000000 - s mianowana
1 cm - 1000000cm - s. liczbowa
1cm - 10000 m
1cm - 10 km

1cm - 10km
x cm - 38km

x= 38km * 1 cm / 10 km = 3,8 cm

odp.Odległośc między Wałbrzychem a Bielawą w skali 1:1000000 wynosi 3,8 cm.


to rozwiązanie nade mna jest złe, ponieważ to trzeba liczyc specjalnym systemem a nie mnożeniem :0

pozdrawiam
7 4 7