Więc nie znam następujących zadań jest ich sporo :p ale chyba sobie lepiej poradzicie niż ja xD i plizka o jak najszybsze odpowiedzi :

SKALA I CZAS
a.) ta mapa wykonana jest w skali 1:10 000 000.Ilu Centymetrom w rzeczywistości odpowiada 1cm na tej mapie?
b.)Ile to Metrów?
c.)A ile Kilometrów ?
zad2.) Rynek wielki na planie jest prostokątem o wymiarach 2,1cmx2,2cm.Jakie są wymiary rynku w rzeczywistości
A.) a Jaka jest jego powierzchnia?
zad4 odległośc między bocianowem i Królikowem wynosi w rzeczywistości 10km.na mapie odległośc ta jest równa 2,5cm.W jakiej Skali wykonana jest mapa?
THX

2

Odpowiedzi

2010-03-15T21:54:02+01:00
A) 1: 10 000 000
1cm: 10 000 000 cm
jedne cm odpowiada w rzeczywistości 10 000 000

b) 10 000 000cm = 100 000 m

c) 10 000 000 cm= 100 000m= 100 km

4. 10 km= 10000m= 1000000 cm
1cm--- x
2,5cm---- 1000000 cm

1000000= 2,5 cm x
x= 400000

mapa wykonana jest w skali 1; 400000
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T21:58:07+01:00
Zad.1
1:10 000 000 to inaczej:
1 cm na mapie to 10 000 000 cm w terenie czyli
a) 10 000 000 cm
b)10 000 000 cm= 100 000 m
c)100 000 m= 100 km
Zad.2
Jeśli w tym zadaniu chodzi o tą samą skalę to:
2,1cm na mapie to 2,1*100= 210 km
2,2cm na mapie to 2,2*100=220 km
Powiechrznia równa się boki placu pomnożone przez siebie:
210 km * 220 km = 46200 km²
Zad.4
Skoro 2,5 cm na mapie to 1 000 000 cm w terenie to skala równa się:
2,5:1 000 000 ale to można napisać ładniej i skrócić obie odległości przez 2,5. Dostajemy taką skalę:
1:400 000- to jest prawidłowa odpowiedź

Powodzenia!
2 5 2