Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-15T22:00:50+01:00
Z kranu pierwszego woda napełnia basen w ciągu 24 godzin , z drugiego kranu w ciągu 48 godz. z trzeciego w ciągu 72 godzin. po jakim czasie woda napełni basen, jeśli wszystkie trzy krany zostaną odkręcone jednocześnie?


kran 1 - 24 h
kran 2 - 48 h
kran 3 - 72 h

(24 +48 +72) / 3 = 48

Odp w ciągu 48 h
1 1 1
2010-03-15T22:02:52+01:00
X(1/24 + 1/48 + 1/72)=1
x(12/288 + 6/288 + 4/288)=1
x=1:(22/288)
x=288/22=13 1/11 h

nie wiem, czemu wychodzi inny wynik. do tej pory robiłam podobne zadanka korzystając z tej metody i grało. masz może odp., bo jestem jednak ciekawa?
1 5 1