Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T21:59:57+01:00
*zawiera pouczenie
*historia jest ilustracją ludzkich doświadczeń
*bajka poucza i daje wskazówki
*bohaterowie są kontrastowi
*zwierzęta są persofinikacją ludzkich typów
*zawsze się dobrze kończy
2010-03-15T22:01:44+01:00
1. Dobrze się kończy.
2. Najczęściej jej bohaterami są ludzie, mówiące przedmioty, zwierzęta.
3. Jest zmyślona.
4. Nie jest zbyt długa.
1 5 1
2010-03-15T22:05:52+01:00
Bajka to dydaktyczny gatunek z pogranicza epiki i liryki. To krótki wierszowany utwór o charakterze żartobliwym. Charakteryzuje ją określona budowa; najpierw jest wprowadzenie do tematu, następnie krótki opis zdarzenia, potem "katastrofa", a na końcu morał (choć może być również na samym początku utworu). Bajka ma tzw. budowę szkatuły - pod postaciami kryją się postawy, wady czy zalety ludzi.