Potrzebuję jakiegoś wzoru na objętość namiotu. Namiot bym narysował, ale nie mogę. Z przodu ma trójkąt równoboczny (czyli idzie do góry jakby na stożek) i jego długość to 2m a szerokość 1,2m. Do obliczenia miałem też powierzchnie podłogi tego namiotu, więc wychodzi mi tam 2,4m². Gdybym miał wzór na obliczenie objętości to by było super.

Pozdrawiam,
Frizen

2

Odpowiedzi

2010-03-15T22:12:08+01:00
Wystarczy, jeśli powiem, żebyś "obrócił" go na ten trójkąt? wtedy będziesz miał zwykły graniastosłup prawidłowy. wysokość masz (długość namiotu), a pole podstawy obliczasz sobie mając dany bok trójkąta równobocznego (szerokość namiotu)...
w razie problemów, pisz.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T22:12:11+01:00