II sposoby:
I.Asia: 3(2x-1)=12 /:3
2x-1=4 /+1
2x=5 /:2
x= 2 1/2

II. Leszek:
3(2x-1)= 12
6x - 3= 12 /+3
6x=15 /:6
x=15/6
x=2 1/2

Rozwiąż podane równania:
a) sposobem Asi:
1/2(4y+6)=3
b)sposobem Leszka:
1/2(4y+6)=3

zad.2.
rozwiąż równania:
6z+8/2 = 4

* /- TO ZNACZY ŻE TO JEST UŁAMEK.

PILNE NA JUTRO PROSZĘ O SZYBKĄ ODPOWIEDŹ !!!

3

Odpowiedzi

2010-03-15T22:09:39+01:00
Rozwiąż podane równania:
a) sposobem Asi:
½(4y+6)=3 |*2
4y+6=6 |-6
4y=0 |:4
y=0

b)sposobem Leszka:
½(4y+6)=3
2y+3=3 |-3
2y=0 |:2
y=0

zad.2.
rozwiąż równania:
6z+⁸/₂ = 4
6x+4=4 |-4
6x=0 |:6
x=0
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T22:14:57+01:00
Sposob asi
1/2(4y+6)=3/razy 2
4y+6=6/minus 6
4y=0/:4
y=0
sposob leszka
1/2(4y+6)=3
2y+3=3/-3
2y=0/:2
y=0
zad.2
6z+8/2=4/razy 2
6z+8=8/-8
6z=0
z=0
2 4 2
2010-03-15T22:15:49+01:00
A) sposób Asi:
1/2(4y+6)=3 /:1/2
4y+6=6 /-6
4y=0 / :4
y=0

b) sposób Leszka:
1/2(4y+6)=3
2y+3=3 /-3
2y=0 /:2
y=0



Równanie:
6z+8/2=4
6z+4=4 /-4
6z=0 /:6
z=0

Powodzenia!

1 5 1