Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-15T22:09:11+01:00
To znaczy dodające otuchy, zagrzewające do walki, podtrzymujące integralność narodową, poczucie własnej wartości i uczucie patriotyczne
133 3 133
2010-03-15T22:09:22+01:00
Znaczy to, aby dodawać ludziom otuchy w trudnym czasie, szczególnie w okresie zaborów. Takim utworem była "Trylogia"Sienkiewicza. W czasie zaborów Polacy potrzebowali wsparcia, więc ukazał zwycięstwa Polaków w XVII wieku.
78 4 78
2010-03-15T22:11:32+01:00
Ku pokrzepieniu serc- przedstawienie historii w Potopie w taki sposób, który obudziłby w Polakach nadzięję oraz umocnił uczucia patriotyczne Polaków. Jest to związane z dramatycznymi chwilami z dziejów Polski, z których naród wychodził zwycięsko dzięki zjednoczeniu się i porzuceniu swoich prywatnych interesów dla dobra ojczyzny.
77 4 77