Zloga jachtu przeplynela 342,3 Mm (mil morskich) w czasie 82 godzin:

A. Oblicz dlugosc trasy jachtu w kilometrach jezeli 1mila morska = 1852m wynik zaokraglij do calosci

B.Oblicz srednia szybkosc jachtu w milach morskich na godzine. Wynik zaokraglij do czesci dziesietnych

C. Pole powierzchni trojkata rownobocznego wynosi 6√3 cm². Oblicz dlugosc wysokosci tego trojkata w cm z dokladnoscia do calosci

2

Odpowiedzi

2010-03-15T22:17:01+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T22:23:44+01:00
Zloga jachtu przeplynela 342,3 Mm (mil morskich) w czasie 82 godzin:

A. Oblicz dlugosc trasy jachtu w kilometrach jezeli 1mila morska = 1852m wynik zaokraglij do calosci

1 Mm ---->1852m

342,3 Mm=342,3*1 Mm=342,3*1852m=633939,6m

1km=1000m obustronnie dzielę przez 1000 stąd:
0,001 km=1m

633939,6m=633939,6* 1m=633939,6*0,001 km=633,9396km=ok.634 km

B.Oblicz srednia szybkosc jachtu w milach morskich na godzine. Wynik zaokraglij do czesci dziesietnych

342,3 Mm w czasie 82 godzin

ponieważ:
82 godziny:82=1 godzina
więc w ciągu 1 godziny przepłyną 82 razy krótszą trasę:
342,3:82=4,17=ok.4 [Mm/godz.]

C. Pole powierzchni trojkata rownobocznego wynosi 6√3 cm². Oblicz dlugosc wysokosci tego trojkata w cm z dokladnoscia do calosci

wzór na pole trójkąta równobocznego:
P=a²√3/4
P=6√3

a²√3/2=6√3 obustronnie *4
a²√3=24√3 obustronnie :√3
a²=24
a=√24=2√6

wzór na wysokość trójkąta równobocznego:
h=a√3/2
po postawieniu a:
h=2√6*√3/2=2√18=6√2/2=3√2=4,24=ok.4