Odpowiedzi

2010-03-15T22:18:50+01:00
Jeśli to jest np. ostrosłup prawidłowy czworokątny to trzeba skorzystać z twierdzenia Pitagorasa dla trójkąta, którego bokami są: wysokość ostrosłupa, połowa przekątnej podstawy (przyprostokątne) oraz krawędź boczna (przeciwprostokątna).
Wysokość czworościanu foremnego oblicza się ze wzoru:
h=a(pierwiastek)2/3
pozdro;D
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T22:20:20+01:00
Wys. czworościanu foremnego:
h = a pierwiastków z 2/3

Gdy jest to przykładowo ostrosłup prawidłowy czworokątny, korzystamy z tw. Pitagorasa. Bokami trójkąta wówczas będą:
wysokość ostrosłupa, 1/2 przekątnej podstawy (przyprostokątne) i krawędź boczna (przeciwprostokątna).