Drewnianą belkę długości 7,5 m rozcięto na dwie części, z których jedna jest 2 razy dłuższa od drugiej ?Jakie długości mają te części?
x-długość krótszej części ?
2x- długość dłuższej części?

krótsza część + dłuższa część = całość?

3

Odpowiedzi

2010-03-15T22:18:58+01:00
X + 2x = 7,5m
3x = 7,5m
x = 2,5m

krótsza część ma długość 2,5 m
dłuższa część ma długość 5 m
2 5 2
2010-03-15T22:19:54+01:00
X+2x=7,5
3x=7,5
x=2,5 m - krótsza część

2*2,5=5 m - dłuższa część
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T22:20:49+01:00
Czyli
x+2x= 7,5m
3x= 7,5
x= 2,5m część krótsza
2x= 5m część dłuższa
1 5 1