Do rozwiązania kolejny zestawik z chemii ;p
Punktów trochę jest więc prosiłbym o odpowiedzi wymagające (wszystko ładnie rozpisane co, jak i dlaczego akurat tak a nie inaczej) Jak są jakieś obliczenia to prosiłbym o rozpisanie ich. Oczywiście najlepszą(nie najszybszą) odpowiedź nagradzam wiadomo czym. Prosiłbym jednak o rozwiązanie tego w miarę szybko, gdyż potrzebne mi to na jutro. Ok jedziemy:

1. Z podanych związków chemicznych wybierz najbardziej higroskopijny:
A. HCl
B. H₂O
C. H₂S
D. NaOH

2. W przedstawionej reakcji reduktorem jest:
Fe₂O₃ + C -> 2 FeO + CO
A. tlenek żelaza (III)
B. tlenek węgla (II)
C. węgiel
D. tlenek żelaza (II)

3. 5% roztwór otrzymamy mieszając:
A. 1 dag soli i 20 dag wody
B. 1 dag soli i 19 dag wody
C. 5 dag soli i 100 dag wody
D. 5 dag soli i 85 dag wody

4. Wyróżniona grupa jest charakterystyczna dla:
[TUTAJ PATRZ ZAŁĄCZNIK]
A. węglowodorów
B. alkoholi
C. kwasów organicznych
D. kwasów nieorganicznych

5. Połączono 2kg 5% roztworu i 1kg 2% roztworu sody. O jakim stężeniu otrzymano roztwór?

6. Podaj nazwę i wzór strukturalny(kreskowy) związku chemicznego o wzorze sumarycznym H₂SO₂. Podaj dwie właściwości chemiczne tego związku.


Ok to na tyle.
W załączniku narysowana jest ta grupa.
Z góry wszystkich dziękuję ;)

2

Odpowiedzi

2010-03-15T23:24:00+01:00
1.D
2.C
3.B
4.B
5.4%
6.Kwas siarkowy(VI)
-Silnie higroskopijny
-ma właściwości żrące
-reaguje z metalami półszlachetnymi
O
||
HO-S-HO
||
O Sorry, coś wzór strukturalny nie wychodzi te wiązania z tlenem to do siarki są
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T23:42:30+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1.D. NaOH
2.C. węgiel
3.B. 1 dag soli i 19 dag wody
4.C. kwasów organicznych
5. 4%
5g sody---100g roztworu
xg sody----2000g roztworu
x=100g sody

2g sody----100g roztworu
xg sody-----1000g roztworu
x=20g sody

120g sody-----3000g roztworu
xg sody-------100g roztworu
x=4g sody
x=4%

6.Kwas siarkowy(VI)--H2SO4
- ma właściwości higroskopijne
- ma właściwości żrące

......O
......II
H-O-S-O-H
.....II
.....O
1 5 1