Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T22:30:37+01:00
Wokulski wyjezdża do Paryża, do profesora Geista, który pracowal nad wynalezieniem metalu lżejszego od powietrza. Już wczesniej Wokulski był nim zafascynowany.Był przeciez też naukowcem. Stanislaw calkowiecie poswięcił się eksperymentom, by nie myśleć o przeszlości. Zainwestował w prace badawcze większoą część swojego majatku. Zaowocowalo to po kilku latach sukcesem. Z metalu lżejszego od powietrza zaczeto wytwarzać pierwsze machiny latające.
2010-03-15T22:32:16+01:00
Zakończenie w "Lalce" jest niejasne. O losach głównego bohatera krążą pogłoski. Jeden widział go na śląsku, drugi w Zasławiu, wysadził on tam ruiny zamku. Ochocki uważa, że Wokulski pojechał do Geista, zaś dr Szuman mówi: "Umarł przywalony resztkami feudalizmu".