Drewnianą belkę długości 7,5 m rozcięto na dwie części, z których jedna jest 2 razy dłuższa od drugiej .Jakie długości mają te części?
x-długość krótszej części
2x- długość dłuższej części

krótsza część + dłuższa część = całość

Obliczenia z czego to powstało oraz spr.

3

Odpowiedzi

2010-03-15T22:32:32+01:00
Odpowiedz to 2,5 m
bo 2,5 x2 + 2,5 = 7,5 m
4 2 4
2010-03-15T22:35:54+01:00
X-długość krótszej części
2x- długość dłuższej części
A więc x = 2x= 3x
3x=7,5 to,
x=2,5
odpowiedź:
Krótsza belka x ma 2,5metra, a dłuższa 2x ma 5 metrów(bo 2x czyli 2* 2,5m )=5m
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T22:36:59+01:00
X-długość krótszej części
2x- długość dłuższej części

rozwiązanie:
x+2x=7,5m
3x=7,5m /:3
x=7,5m/3
x=2,5m
2*2,5m=5m

sprawdzenie:
x+2x=7,5m
2,5m+5m=7,5m
7,5m=7,5m

odpowiedź
krótsza część deski ma długość 2,5m a dłuższa 5m

pozdrawiam :)
8 3 8