Jaś wraz z tatą sadzili drzewa owocowe jabłonie śliwy i grusze, razem 16 drzewek. śliw bylo 2 razy mniej niż jabłoni a grusz o 4 drzewka więcej niż śliw . ile drzewek każdego rodzaju posadzili? zapisz obliczenia





proszę!!!!!!!!!!!!!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T22:42:00+01:00
Jaś wraz z tatą sadzili drzewa owocowe jabłonie śliwy i grusze, razem 16 drzewek. śliw bylo 2 razy mniej niż jabłoni a grusz o 4 drzewka więcej niż śliw . ile drzewek każdego rodzaju posadzili? zapisz obliczenia

j - jabłonie
ś - śliwy
g - grusze

j+ś+g=16

j=2*ś
g=4+ś

2*ś+ś+(4+ś)=16
4*ś+4=16 /-4
4*ś=12 /:4
ś=3

j=2*3=6
g=4+3=7

śliw było 3, jabłoni było 6 (więc 2 razy więcej niż śliw), a grusz 7 (o 4 więcej niż śliw)
spr. 3+6+7=16
3 5 3
2010-03-15T22:42:29+01:00
Dane:
śliwy=x
jabłonie=2x
grusze=x+4
razem=16
x+2x+x+4=16 /-4
4x=12 /:4
x=3 --śliwy
jabłonie=2 *3=6
grusze=3 +4=7
odp:posadzono 3 śliwy,6 jabłoni i 7 grusz.
2010-03-15T22:45:03+01:00
X-jablonie
y-sliwy
z-grusze

x+y+z=16
x=2y
z=y+4

2y+y+y+4=16
x=2y
z=y+4

4y=12
x=2y
z=y+4

y=3
x=2y=2×3=6
z=y+4=3+4=7
odp: bylo 6 jabloni 3 sliwy i 7 gruszy