Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T23:03:22+01:00
Obliczamy podstawę trójkąta prostokątnego, który tworzy ramię trapezu, jego wysokość i fragment podstawy:
½(15cm-10cm)=½*5cm=2,5cm

Z twierdzenia Pitagorasa obliczamy długość drugiej przyprostokątnej, a zarazem wysokość trapezu:
a²+h²=c²
2,5²+h²=5²
6,25+h²=25
h²=25-6,25
h²=18,75 |√
h=√6,25*3
h=2,5√3

Obliczamy pole trapezu:
P=½(a+b)*h
P=½(15+10)*2,5√3
P=½*25*2,5√3
P=6,25√3cm²
2 5 2
2010-03-15T23:16:38+01:00
15-10=5
5/2=2,5
teraz z twierdzenia pitagorasa
(2,5)kwadrat +x kwadrat=5 kwadraAt
6,25+x kwadrat=25
x kwadrat=25-6,25
x kwadrat=18,75
x=25 pierwstków z 3

h= 25 pierwastkow z 3 cm

P=((a+b)*h)/2
P=((10+15)*25pierwastkow z 3)/2
P=(25*25pierwastkow z 3)/2
P=12,5*25 pierwastkow z 3 cm²
2 5 2